Bor du i Tana, Nesseby, Båtsfjord, Sør-Varanger, Berlevåg, Vardø eller Vadsø og har strøm er du tilknyttet Barents Nett og dermed kunde hos oss. Som kunde har du tilgang til Min side hvor du finner oversikt over dine nettleiefakturaer, ditt strømforbruk og hvilken kontaktinformasjon vi har registrert om deg. Her kan du også registrere hvordan du ønsker varsel om strømstans, sende melding til kundeservice, eller be om betalingsutsettelse hvis du mottar faktura fra oss. På nettsiden vår har vi samlet masse informasjon som er relevant for deg som kunde.

kunde


VIKTIG INFO!


Oppdatering av nettside

I forbindelse med navnebyttet oppdaterer vi nettsiden vår, og i mellomtiden vil det forekomme avvik i logo, navn og informasjon. Dette utbedres konitnuerlig.


Ny nettleiemodell fra 1. juli

Nasjonale myndigheter har bestemt at alle strømkunder i Norge får ny nettleie fra 1. juli 2022. Målet er å utnytte strømnettet bedre ved å flate ut forbruket. Da kan vi unngå dyre investeringer og unngå at nettleien blir høyere enn nødvendig. Den nye nettleiemodellen skal belønne kunder som jevner ut forbruket og reduserer "toppene" i strømforbruket sitt. I tillegg får vi en mer rettferdig nettleie, hvor de som belaster strømnettet mest slik at behovet for utbygging øker, betaler noe mer i fastledd enn de som bruker lite strøm samtidig. Les mer om den nye nettleiemodellen her, og klikk her (PDF, 265KB) for å laste ned den nye nettleiebrosjyren til Barents Nett.


eFaktura 2.0

Fra 15. mai 2022  må du som eFakturakunde gi en generell aksept for eFaktura for å fortsette å være eFaktura-bruker. Klikk her for å lese mer.


Varanger Kraftnett AS endrer navn til Barents Nett AS

Olje- og energidepartementet har vedtatt forskriftsbestemmelser
om selskapsmessig og funksjonelt skille, og om markedsføring av
nettselskap. Bestemmelsene innebærer blant annet at Varanger
Kraft sitt nettselskap har skiftet navn fra Varanger KraftNett AS, til
Barents Nett AS. Les mer her


Åpningstider kundesenteret:

Mandag - Fredag, kl. 11:00-14:00 


Hos kundeservice kan du få hjelp til det du lurer på. Om du trenger hjelp til noe anbefaler vi deg å ta en titt i høyre kolonne før du tar kontakt med oss på e-post eller telefon. Der finner du svaret på de spørsmålene og utfordringene våre kunder oftest har.
Vi hjelper deg med det du lurer på!

 

Telefon: 78 96 26 10
E-post: kundeservice@barents-nett.no